Wie zijn wij?

Het Hondsrug College

Het Hondsrug College in Emmen is een christelijke middelbare school voor vmbo/mavo, havo en vwo. We geven elk schooljaar les aan ruim 1.800 leerlingen. Van hen komt het grootste gedeelte uit Emmen en een kleiner gedeelte uit de omliggende plaatsen.

leerlingen buiten Hondsrug College Emmen

Wie zijn wij?

Op het Hondsrug College valt er veel te kiezen. Jij mag ontdekken wat bij je past en wat je talenten zijn. We zijn een christelijke school en willen dat jij je veilig voelt bij ons. Hier krijg je niet alleen lesstof, maar leer je ook hoe je goed met anderen omgaat. Deze vijf punten vertellen wie we zijn:

Op school ontmoeten we elkaar. Er is ruimte om met elkaar in gesprek te gaan en van elkaar te leren. We staan open voor iedereen.

Jouw groei vinden we belangrijk. We zijn positief en oplossingsgericht: een fout maken is niet erg.

We zien jou als persoon. We zijn betrokken en kijken wat jij nodig hebt.

We zijn voor jou dichtbij. We steunen je bij het leren en in je persoonlijke ontwikkeling.

We stellen ons open en eerlijk op naar de ander. We geven je de ruimte om voor je geloof en identiteit uit te komen.

Klein en gezellig

Hoewel er veel leerlingen zijn op het Hondsrug College, voelt het toch klein en gezellig. Dat komt omdat je vooral les krijgt in één van de drie gebouwen van de school. Daar zet je je fiets neer, heb je een eigen kluisje en zie je vaak dezelfde mensen.

De Es: het Start College voor de brugklassen

De Brink: de Vakcolleges en de mavo-klassen

De Marke: de havo- en vwo-klassen

leerlingen op tafeltennistafel Hondsrug College Emmen